Piata francizei va inregistra, in acest an, o crestere cu 35% fata de anul trecut prin cresterea numarului de retele de franciza si extinderea celor existente, cifra de afaceri a firmelor care lucreaza in acest sistem fiind in 2004 de 730 de milioane de euro. "Apetitul intreprinzatorilor romani cu afaceri de succes de a-si extinde afacerea in sistem franciza ne indreptateste sa estimam ca, anual, cel putin cinci sau sase marci vor alege aceasta strategie de dezvoltare pe intreg teritoriul Romaniei", se arata intr-un studiu realizat de CHR Consulting. Potrivit studiului, cererea de produse si servicii de calitate, coroborata cu cresterea nivelului de trai al populatiei si cu atitudinea fata de tot ceea ce este "marca" sunt factori hotaratori pentru atragerea de branduri renumite. Specialistii de la CHR Consulting apreciaza ca intre domeniile cele mai dinamice in sectorul de franciza ce vor intra pe piata romaneasca, cele mai importante sunt cele din aria serviciilor, de la cele mai putin costisitoare, asa-zis servicii sociale - servicii auto, servicii de intretinere, de reparatii - la servicii bazate pe transfer de know-how, precum cele din domeniul educatiei, consultantei financiare, e-commerce etc. "Atractivitatea pietei romanesti pentru francizorii straini a crescut si prin adaptarea legislatiei romanesti la cea a Uniunii Europene, a promovarii conditiilor pietei de retail si servicii realizata indirect de numele mari vehiculate in sistemul international de franciza si care au intrat pe piata in ultimii ani, precum Zara, Intersport, Athlete Foot's, Lxtyn, Primo Limporio si Max Mara", se precizeaza in studiul CHR. Conform cercetarilor efectuate de CHR Consulting in colaborare cu Asociatia Retelelor de Franciza din Romania, numarul de marci prezente in Romania pe baza unui contract de franciza - simpla, master franciza, francizor - se ridica la 171, din care 43