Incapabil sa rezolve problema energiei termice intr-o forma acceptabila pentru bugetul statului, dar si pentru buzunarele cetatenilor, Guvernul Nastase a hotarat sa o paseze din curtea Termoelectrica in cea a administratiilor publice locale. Pe calea HG 104/2002 si a OG nr.78/2002 a fost reglementata aceasta problema spinoasa.
Consiliul Local Onesti s-a vazut nevoit sa se conformeze "pretioaselor indicatii" guvernamentale si, dupa doua respingeri, a acceptat sa preia partea de termoficare de la Sucursala Electrocentrale Borzesti.
Prin mai multe hotarari ale Consiliului Local Onesti, a fost preluata de la SE Borzesti etapa de cogenerare, iar de la Onedil, retelele de transport, distributie si furnizare a agentului termic. In luna august 2002, s-a constituit SC Termon SRL, societate aflata in subordinea Consiliului Local, destinata sa produca si sa distribuie energie termica in municipiu.
Inca de la infiintare, Termon a fost supusa unor critici dure, fara menajamente, din partea unor consumatori si chiar a presei locale.
Imediat dupa infiintarea Termon, administratia publica locala s-a vazut nevoita sa adopte o strategie energetica pentru intreg municipiul. Una din variante ar fi fost modernizarea sursei, adica a grupului energetic preluat de la Termoelectrica si a retelelor de transport. Alta viza transformarea punctelor termice in centrale de cartier, care sa functioneze pe baza de gaz metan.
A fost aleasa cea de a doua varianta, despre care administratorul unic al Termon, Constantin Paval, sustine ca ar costa putin sub suma de 20 milioane de euro, fata de circa 60 milioane cat ar fi inghitit prima. S-a marsat, asadar, pe varianta centralelor pe gaz metan, considerata de multi specialisti drept una extrem de nefericita.
Se preconizeaza construirea unui total de 23 centrale de cartier, in conditiile in