Numarul abonatilor firmelor de telefonie a crescut spectaculos in ultimii ani. A crescut si numarul de minute vorbite. Conform ANRC, in 2004 s-a vorbit la telefon 15.530 de milioane de minute.
Apetitul pentru convorbirile telefonice este in crestere in Romania. Lucru care se poate vedea atit in cresterea numarului de clienti inregistrati de operatori, cit si in numarul de minute vorbite. In vreme ce cresterea pe segmentul telefoniei mobile este impresionanta, in cazul telefoniei fixe cifra inregistrata este modesta.
Se confirma aprecierile specialistilor care anticipau o orientare a clientilor cu preponderenta spre operatorii de telefonie mobila.
Crestere apreciabila
Conform datelor ANRC, firmele de telefonie aveau, la sfirsitul lunii decembrie 2004, 14,6 milioane de clienti, cu 56,6% mai multi decit in 2002. Dintre acestia, operatorii de telefonie fixa gestionau 30,05%, adica 4.389.082 din numarul total, in timp ce 69,95% (10.210.918) utilizau serviciile companiilor de telefonie mobila.
Rata de penetrare a telefoniei mobile a ajuns la 47,12%, in vreme ce in cazul telefoniei fixe este de 20,24%. Vestea buna este ca gradul de digitalizare a ajuns la peste 77%. Trebuie spus ca datele referitoare la telefonia fixa includ si clientii furnizorilor alternativi de astfel de servicii.
Conform aceluiasi studiu, dupa momentul liberalizarii complete a pietei de telefonie fixa, 1 ianuarie 2003, utilizatorii care au optat pentru oferta furnizorilor alternativi a crescut de la 9.023, la sfirsitul lui 2003, la 66.990, la sfirsitul lui 2004.
Pe de alta parte, numarul cererilor pentru instalarea posturilor telefonice aflate in asteptare a scazut de la 464.966, la finele anului 2003, la 424.825, un an mai tirziu.
Mai multe minute
Cresterea numarului clientilor a atras si o crestere