Producatorii si exportatorii romani reclama pierderi de mii de miliarde de lei din cauza grevei de la CFR Marfa. Deocamdata, cei mai afectati sunt producatorii din industria chimica, dar si cei din Producatorii si exportatorii romani reclama pierderi de mii de miliarde de lei din cauza grevei de la CFR Marfa. Deocamdata, cei mai afectati sunt producatorii din industria chimica, dar si cei din industria lemnului, siderurgiei si carbunelui. Unii producatori sunt revoltati, iar altii sunt hotarati sa ceara daune daca greva va continua. Pe alta parte, o eventuala intelegere intre sindicalisti si guvern prin acceptarea majorarii salariilor ceferistilor ar putea induce o scumpire a transportului de marfuri, fapt pentru care si producatorii ar creste propriile preturi.
Transportul CFR Marfa s-a scumpit in toamna cu 50 la suta
"Nu ne pica bine greva de la CFR. Daca vor creste salariile ceferistilor, ne vor scumpi si noua transportul. Iar acesta de-abia s-a scumpit in toamna cu 50 la suta", ne-a declarat Ioan Sberea, presedintele Asociatiei Forestierilor din Romania. "Exportam anual 47 milioane de cherestea, din care 2,7 milioane prin vagoane pana la Constanta. Exportam 9 milioane de busteni, din care 4,5 milioane prin CFR Marfa. Automat, cresterile salariilor ceferistilor vor duce la cresterea costurilor si la noi, la un asemenea nivel de marfa transportata. La un client de talia noastra, in Europa s-ar reduce pretul transporturilor, numai in Romania se scumpeste", mai spune Sberea. Industria carbunelui este si ea direct lezata, pierderile fiind inca necuantificate. Totusi, SN Huilei, de exemplu, "transporta doar 75 la suta din cat trebuie", opineaza Ion Purcaru, director in SNH Valea Jiului. Tiberiu Trotea, directorul general al SN Lignitului Oltenia, se fereste sa dea cifre, deoarece si cu un transport normal stocul de carbune creste, dar fara acesta: "Sp