Conflictul inceput miercuri, intre o parte a sindicalistilor din CFR si conducerea ministerului Transporturilor, pare a fi intrat de ieri intr-o noua zodie. Astfel, dupa ce Justitia a dat dreptate Conflictul inceput miercuri, intre o parte a sindicalistilor din CFR si conducerea ministerului Transporturilor, pare a fi intrat de ieri intr-o noua zodie. Astfel, dupa ce Justitia a dat dreptate grevistilor, ieri, a aparut la rampa si premierul Tariceanu. El a mentionat ca Executivul este preocupat de efectele grevei declansate, dar a continuat spunand ca "memorandumul cu FMI implica si o serie de conditionalitati, chiar si in ceea ce priveste cheltuielile bugetare la nivelul societatilor cu pierderi." Sindicalistii cred insa ca mult dorita crestere salariala trebuie sa tina cont si de indicele preturilor de consum, cat si de rata inflatiei prognozate pe 2005- 2006, de 10,7 la suta. In acelasi timp, se inmultesc mesajele de solidaritate sindicala. Astfel, "Alianta Sindicatelor din Romania", organizatie reprezentativa la nivel de transporturi, considera "pe deplin justificate revendicarile colegilor din CFR". Ei isi mai exprima si regretul fata de "modul de abordare a persoanelor de decizie din cadrul ministerului in rezolvarea problemelor sociale." La randul sau, Ion Gogonea, presedintele federatiei "Sindicatelor Constructorilor Feroviari", ne-a declarat, in exclusivitate: "Pe fondul problemei, grevistii au dreptate". Desi a recunoscut ca este o perioada grea pentru colegii din exploatare, Gogonea a mai adaugat ca sindicalistii nu au nici o vina, iar actualii guvernanti ar trebui sa ajunga la o intelegere cu ceferistii. in prezent, la nivel national, pe timpul grevei, circula o treime din trenuri. Adica 24 de trenuri rapide, 14 intercity, 415 personale, 18 accelerate si 24 de trenuri internationale. Aseara, sindicatele au respins ultima oferta facuta de administratia di