Dupa aproape jumatate de an de balbaieli, Guvernul s-a decis sa faca autostrada Transilvania.
Premierul Calin Popescu-Tariceanu i-a informat, miercuri seara, pe membrii Consiliului National de Coordonare al Aliantei PNL ca Executivul va aloca, la rectificarea bugetara, 213 milioane de dolari pentru contractul cu firma americana Bechtel, pentru portiunea Brasov-Bors.
„Este o initiativa politica a PNL", s-a impaunat, ieri, purtatorul de cuvant al partidului liberal, deputatul Eugen Nicolaescu. El nu a suflat, insa, nici un cuvant despre motivele care au facut, initial, Guvernul sa suspende contractul cu Bechtel.
Imediat dupa preluarea puterii, prim-ministrul Tariceanu a anuntat ca mai multe contracte de mare valoare, acordate fara licitatie, printre care si cel cu firma americana, vor fi suspendate, pentru ca Executivul sa verifice daca ele s-au incheiat cu respectarea legislatiei in vigoare.
Brusc si fara sa prezinte un raport public, guvernantii au decis sa continue contractul, rezultand, implicit, ca el a fost incheiat legal de catre pesedisti.
Nu este inca clar cand se va relua derularea contractului, banii urmand sa fie dati la rectificarea bugetara. Numai ca rectificarea va fi decisa dupa runda de negocieri cu Fondul Monetar International, a carui delegatie urmeaza sa soseasca, luni, la Bucuresti.
Pe agenda discutiilor mai stau alte doua probleme spinoase. Conform unor surse guvernamentale, Executivul vrea sa obtina cresterea deficitului bugetar cu 500 de milioane de dolari, reprezentand pagubele de pe urma inundatiilor si sumele care urmeaza sa fie alocate pentru reconstructia zonelor calamitate.
O alta chestiune este intentia Guvernului de a nu mai directiona catre datoria publica fondurile rezultate din privatizare. „Gradul de indatorare a ajuns, la noi, la 17 la suta, in timp ce