Anuntata de mai multi ani de directorii care s-au perindat la conducerea Tarom, intrarea operatorului national de transport aerian in cadrul aliantei SkyTeam a primit ieri primul accept oficial din partea aliantei care grupeaza unii dintre cei mai mari operatori din lume.
Tarom ar putea deveni membru deplin al aliantei SkyTeam in anul 2006, dupa ce in vara acestui an va semna un acord de asociere la SkyTeam, a anuntat Leo van Wijk, CEO al operatorului olandez KLM Royal Dutch Airlines.
Integrarea in cadrul unei aliante aviatice era considerata de companiile de consultanta aeriana singura sansa pentru ca operatorii regionali, cum este cazul Tarom, sa poata face mediul economic tot mai concurential din industria de profil.
a??Prin aderarea la Sky Team, Tarom va inregistra o crestere a veniturilor prin accesul la reteaua partenerilor (aproximativ 900 de destinatii), precum si o reducere a anumitor costuri de operare. Pasagerii Tarom vor beneficia de avantajele programului de fidelizare al aliantei SkyTeam, accesul si serviciile oferite pe aeroporturile unde opereaza membrii alianteia??, au declarat reprezentantii Tarom.
Una dintre conditiile de baza pentru a putea participa la negocierile de aderare la o alianta precum SkyTeam era incheierea cu cel putin doi membri ai aliantei de contracte de colaborare de tip a??code-sharea?? (parteneriate prin care o companie poate vinde clientilor un anumit numar de locuri si in aeronavele operate de partenerii sai). Operatorul romån avea deja parteneriate cu Alitalia din 1997, precum si cu compania ceha CSA, iar in toamna anului 2003 a intrat in vigoare un astfel de acord si cu Air France.
De altfel, operatorul italian de transport aerian Alitalia este si sponsorul Tarom pentru aderare, in sensul ca, spun reprezentantii SkyTeam, italienii au rolul de a sprijini operatorul r