Transformarea sectorului bancar din ultima jumatate de secol a fost una dintre cele mai mari schimbari in lumea afacerilor, scrie BBC.
In anii ''50 bancile nu reprezentau o afacere competitiva. Publicitatea nu era atåt de la moda si nu reprezenta o prioritate.
Bancile de pe High Street din Londra au inceput activitatea de marketing la sfårsitul anilor ''50 cu imprumuturile personale si apoi cu cartile de credit.
In perioada anilor ''50, bancile au investit in computerizarea operatiunilor pentru a desfiinta numarul mare de cecuri care soseau zilnic de la biroul principal. Bancile au legat computerul de activitatea lor si au directionat bancile din centrele oraselor catre o noua generatie. In acelasi timp, bancile erau profesionalizate. Absolventii de universitati erau atrasi pentru prima data, in timp ce batrånii absolventi ai Colegiului de Baieti Eton incepeau sa dispara de la conducere.
Un sondaj realizat de The Economist a relevat faptul ca 25% din cei 220 de directori de banci, cåti erau in anul 1961, au studiat la Eton.
O data cu schimbarea vechii conduceri, bancile au inceput sa dezvaluie si adevaratele cifre ale profitului, precum si imprumuturile imorale. PÃ¥na in 1970, acest lucru era considerat prea delicat pentru a fi prezentat catre public, care ar fi putut sa creada ca banii investiti nu sunt in siguranta.
Sistemul bancar a devenit un furnizor de marca pentru piata, impins de ofertele speciale si de serviciile tehnologizate. Multe societati de credit au profitat de oportunitate si s-au transformat in banci.
In prezent, bancile reprezinta o industrie internationala rafinata ai caror clienti nu mai sunt recrutati pe viata, ci pe criterii cu adevarat financiare, cum ar fi veniturile anuale sau cifrele de afaceri.
Este dificil sa regreti schimbarea managerilor