Jumatate din cheltuielile romanilor sunt influentate de marca Cele mai puternice marci romanesti sunt, in ordine, Dacia, Arctic, BCR, BRD si ARO, daca clasamentul e facut dupa primul brand care iti vine in minte, arata un studiu facut in Romania de EFG Eurobank. Dacia si Arctic conduc insa detasat. ARO detine un important loc 5, chiar daca istoria recenta a privatizarii uzinei din Campulung a erodat puternic marca. In top 15 sunt 6 banci, RomTelecom si brandurile Poiana, Dorna, Unisol sau Clujana. Pe primul loc in topul celor mai tari marci straine, in 2004, se aflau Coca-Cola si Ariel, cu maximum de punctaj; urmate de Colgate, Philips, Nokia si Mercedes. Top 10 pentru marcile straine nu a suferit schimbari majore fata de 2003; Mercedes coboara cateva locuri, iar Nivea iese din Top. Jumatate din cheltuielile pe care pe fac romanii sunt influentate de brand. Daca 30 la suta din cheltuieli se duc pe utilitati, in care decizia legata de brand cantareste putin, in decizia de a cheltui jumatate din bani - pe alimente, produse nealimentare, economisire si telefonia mobila -, brandul are o importanta majora. Romanii cheltuiesc 26 la suta din bani pe produse alimentare, 11 la suta pe produse nealimentare, 6 la suta sunt economii, iar 4,7 la suta din bani se duc pe telefonia mobila. Pentru cheltuielile care privesc rambursarea creditelor, turismul, chiriile si asigurarile de viata, importanta brandului este moderata. Romanii nu iau in calcul brandul pentru a cheltui banii pentru educatie si transport.