Calatoriile documentare, bursele, expozitiile personale si de grup, dincolo de granitele tarii in care vietuieste si creeaza, reprezinta, cu certitudine, un eveniment pentru orice artist plastic.
Dar, din pacate, astazi nu prea mai fac parte din firescul biografiei unui creator aflat, de multe ori, in situatia de a se lupta cu "morile de vant ", de a suporta izolarea la care il supun tocmai aceia care ar trebui sa-i ofere sansa intrarii in competitie. Pentru George-Paul Mihail, timpul creatiei si al implinirii profesionale au fost marcate si de experienta acumularilor datorate tocmai contactului cu alte zone culturale sau doar cu participari la expozitii in Italia, Macedonia, Turcia, Germania, Polonia, Austria, Norvegia, Franta, Belgia, SUA. Recent, sub egida Institutului Cultural Roman, Institutul Roman de Cultura si Cercetare Umanistica din Venetia i-a gazduit, timp de 12 zile, o personala de pictura cu tema "Arhitectura culorii". Pentru sine, a fost un prilej de a se privi si prin ochii (a se intelege simtul critic) unui public larg, in mare parte avizat - artisti plastici, scriitori, poeti, muzicieni (italieni, francezi, germani, spanioli, danezi, belgieni, americani, canadieni). "Pentru mine a fost un castig imens. Am stat de vorba despre arta, in general, si despre arta mea cu oameni interesati sa cumpere si, mai ales, preocupati de soarta artistului, a tendintelor plasticii actuale", imi spune George-Paul Mihail.
La Venetia, cu "Arhitectura culorii" - 38 de lucrari, tripticuri si polipticuri - a atras atentia cunoscatorilor pentru ca "arta lui George-Paul Mihail pleaca de la peisajul afectiv, de la o geometrie sensibila, cu radacini foarte puternice in natura (Corole, Averse, Acquarium, Valuri, Camp) si se indreapta spre conceptualism, insa inspre unul care inglobeaza dimensiunea vitala..." , pentru a cita din prezentarea facuta la vernisajul din