Tinerii din Romania au folosit perioada de tranzitie pentru a se forma altfel decit parintii lor. Bine instruiti, mari consumatori de media, ei se pregatesc in virtutea unei singure prioritati: profesia.
Rezultatele unei cercetari realizate de Gallup Romania si British Council arata ca noua generatie de romani a pastrat prea putin din metehnele celor maturi. Le-a ramas traditia bisericii si a intolerantei, dar sint deschisi catre voluntariat, preocupati de problemele de mediu, avizi de informatie si dornici sa reuseasca.
„Tinar in Romania" este o cercetare realizata pe un esantion de 1.000 de tineri, cu virste intre 15 si 35 de ani, din Bucuresti, Brasov, Cluj, Constanta, Iasi, Sibiu, Timisoara.
Mondeni si familisti
Tinerii romani sint mondeni, familisti, saraci, implicati si elitisti. Cea mai mare categorie, cea a mondenilor (31%), reprezinta imaginea conservatoare a tinerilor occidentali: consumatori de media, ies cu prietenii, se joaca pe calculator, asculta muzica inregistrata, fac sport si merg la cinematograf.
Conform studiului, cele mai mari posibilitati de petrecere a timpului liber sint descoperite la Constanta, unde tinerii se declara foarte multumiti de viata sociala pe care o au. Familistii, a doua mare categorie a generatiei tinere (26%), absolventi de studii medii sau primare, au ocupatii casnice si petrec mult timp in fata televizorului.
Saracii (19%) sint studentii care stau in camin, cu un consum mic de media si putine preocupari in timpul liber. La nivelul educatiei, satisfactia cea mai mare o au tinerii din Sibiu, spre deosebire de colegii lor din Brasov, care nu sint multumiti de posibilitatile de studiu.
Iesenii fac voluntariat
O atitudine inedita in cadrul comportamentului general o constituie grupurile celor implicati si ale elitistilor. Implicatii participa la act