(Foto: )
Firmele de telefonie baga in buzunar milioane de dolari lunar, incarcand nejustificat facturile de convorbiri
Telefonul e un lux. Cu toate ca intr-o societate aflata in plin avant al tehnologizarii comunicatiilor, telefonul a devenit deja un lucru mai mult decat comun, pare absurd dar plata facturilor de convorbiri a devenit un adevarat calvar al omului de rand. Principalul motiv este rotunjirea duratei de convorbire, o practica omniprezenta in toate firmele de telecomunicatii.
O practica care a ajuns chiar si in atentia Parlamentului Europei, for care a decis sa puna capat jecmanelii la facturile telefonice.
Firmele de telefonie fura de rup. Ca sunt operatori de telefonie fixa ori mobila, atunci cand e vorba sa bage mana in buzunarul oamenilor toate sunt o apa si-un pamant. Oricare ar fi argumentele, modalitatile de taxare a duratei convorbirilor conduc spre acelasi lucru - incarcarea facturilor.
O scurta privire de ansamblu asupra a ceea ce se petrece pe piata telefoniei fixe si mobile din Romania arata ca, principalii trei operatori - Romtelecom, Mobifon si Vodafone - fac anual peste 3.600 de miliarde de lei, taxandu-si nejustificat abonatii. Cu complicitatea Statului Roman.
Tactica Romtelecom
Incepand din iunie 2004, Romtelecom a introdus un nou sistem de tarifare. Noutatea consta in faptul ca s-a renuntat la notiunea de „impuls", vechea unitate de masura a lungimii unei convorbiri telefonice. Mai nou, se taxeaza la minutul. Desi despre aplicarea noii practici s-a spus ca vine in beneficiul abonatilor, adevarul este altul.
Practica sporeste incasarile Romtelecom pe baza principiului, nespus in clipurile publicitare, „platesti fara sa vorbesti". Din cauza tarifarii la minut, abona