Protestele feroviarilor le aduc profituri substantiale transportatorilor rutieri. Intr-o zi de greva - cand circula doar o treime din trenuri - sunt afectate cam 150.000 de persoane
Greva ceferistilor continua. Ultima runda de negocieri dintre sindicalisti si administratia CFR s-a incheiat ieri fara un rezultat concret. La discutiile cu administratia, sindicalistii s-au mentinut pe pozitii. Ei nu au renuntat la marirea salariala de 10,7 la suta si la acordarea a 20 de tichete de masa lunar. Astazi, Curtea Suprema ar putea lua in discutie legalitatea protestului feroviarilor.
Mecanicii de locomotiva si angajatii din depouri sustin, in continuare, ca greva nu va inceta pana cand salariatii nu vor primi o crestere medie a salariilor cu 10,7 la suta si 20 de tichete de masa lunar.
In urma discutiilor de ieri, cele doua parti nu au reusit sa se inteleaga asupra majorarilor salariale, desi reprezentantii grevistilor sustin ca au identificat surse de finantare pentru a obtine cresterea salariilor. Potrivit sindicalistilor, este vorba de sume care reprezinta datorii ale MTCT catre CFR Calatori si CFR Marfa. Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a declarat ca "sindicalistii dezinformeaza cand spun ca exista surse suplimentare de finantare. CFR Calatori are datorii de 3.500 miliarde de lei si creante de 933 miliarde de lei, insa acest calcul nu este concludent pentru finantarea majorarii salariilor". Dobre a spus ca in urma protestului sindicalistilor, care reprezinta aproximativ 20 la suta din salariatii CFR, sunt afectati si restul angajatilor care apartin de CFR Infrastructura. "Acestia merg la serviciu si sunt, practic, la fel de inactivi ca si grevistii, ceea ce conduce la inregistrarea unor pierderi din bugetul CFR Infrastructura", sustine Dobre.
Intr-o zi normala de lucru, caile ferate transporta in jur de 250.000 de calatori, iar int