Intreprinzatorii au la dispozitie o oferta de afaceri in franciza cu o varietate tot mai larga de domenii si costuri ale investitiei initiale. Curand isi vor face aparitia francize privind ingrijirea copiilor si batranilor, ca si in consultanta de afaceri.
Doua noi marci de servicii, din afara afacerilor in lanturi de distributie si vanzari sau din domeniul alimentatiei publice, sunt pe cale sa impuna noi standarde pe segmentele lor de piata. Una va produce niveluri de referinta in domeniul ingrijirii copiilor (asa- numitul "baby-sitting") sau al batranilor, iar o alta va furniza serviciile unor consilieri cu vasta experienta practica, in sprijinul liderilor de firma coplesiti de probleme sau⦠de succes. Francizele ispitesc pe intreprinzatorii cu vechime sau in devenire tocmai prin sansele mai mari de reusita oferite de o marca "incercata" pe piata.
Optiunea depinde si de capacitatea de a acoperi investitia initiala necesara pentru a intra in reteaua de franciza a unei marci.
DADACA PROFESIONISTA. Investitia initiala in cazul francizei de baby-sitting este de 25.000-40.000 de euro, potrivit lui Razvan Blid, directorul executiv al CHR Consulting, care a preferat sa dea o plaja de valori, nefiind autorizat sa dezvaluie numele firmei care urmeaza sa intre pe piata in Romania. "Cu toate ca nu este nevoie de investitii in echipamente sau imobiliare, ca in alte cazuri, plasarea sub o anumita marca, ca si transferul de know how sunt totusi relativ scumpe." Franciza respectiva va oferi servicii de ingrijire a copiilor sau batranilor fie permanente, fie ocazionale.
CONSILIERI DE AFACERI. "In lumea moderna, un manager se afla adeseori in situatii critice in care ii vine sa-si smulga parul din cap. Fie ca-i merge rau, fie ca ii merge prea bine, adeseori este coplesit de probleme aparent insolvabile", explica Blid. Un consilier de afaceri (business