Mihai PETEAN: Sa incepem cu problema care, noua clujenilor, ne da cele mai mari dureri de cap. Deocamdata soseaua Cluj – Suceava este precum o stim cu totii de zeci de ani, adica intr-o stare deplorabila. Licitatia a fost efectuata de aproape doi ani. Cand vor incepe lucrarile?
Mircea POP: Din pacate, lucrarile la DN 1C si DN 17 nu au inceput inca. Firmele care si-au adjudecat licitatiile au taraganat debutul lucrarilor, invocand diferite motive, cum ar fi probleme in vama. Oricum, toate firmele care lucreaza la drumul Cluj – Suceava au fost penalizate prin diferite metode, inclusiv financiar.
Problema este ca ne aflam in miez de vara. In curand, din cauza vremnii, nu se vor mai putea efectua nici un fel de lucrari, pana in primavara anului viitor.
Rep.: Este adevarat faptul ca firmele care si-au adjudecat licitatiile au obligatiile de a avea capacitatea financiara de sustine lucrarile timp de 90 de zile, precum si de a acoperi, in prima instanta, gropile carosabil?
M.P.: Absolut adevarat. In cazul unui blocaj financiar datorat unor probleme cum ar fi transferurile bancare, firmele sunt obligate sa nu opreasca lucrarile. Pana acum nu am avut asemenea probleme, Compania achitandu-se in intregime de planul de plati. De asemenea, drumul se afla in administrea firmelor pe toata durata executiei lucrarilor.
Astfel, acestea au obligatia de a-l intretine si de a astupa gropile initiale.
Rep.: Sunt aceste obligatii valabile si in cazul constructorului autostrazii Brasov - Bors?
M.P.: Nu! In cazul Bechtel, nefiind vorba de o licitatie, constructorul nu are aceste obligatii.
Rep.: Debutul lucrarilor la drumul Cluj – Suceava este mult intarziat. Pe cand vor fi acestea terminate?
M.P.: Termenul de executie este de trei ani. Constructorii stiu ca acest termen este foarte greu de indepl