Schimburile pe care presedintele filialei din Cluj-Napoca a Uniunii Artistilor Plastici (UAP) si, in acelasi timp, rectorul Universitatii de Arta si Design din localitate, I. Sbarciu, le initiaza tot mai frecvent cu grupari de artisti plasticieni din tari europene sau institutii de profil, sunt benefice atat pentru colegii acestora din Romania, cat si pentru publicul amator de arte plastice. Este un prilej de comparatii edificatoare in ceea ce priveste modalitatile de abordare a curentelor noi aparute, viziunea plastica in care sunt realizate lucrarile. Astfel, si la ora actuala, la Galeria U.A.P. este deschisa expozitia de arta a "Grupului de muze Gent" din Belgia, intitulata chiar asa: "Puncte de vedere". Este un indemn la o dezbatere ce ar putea fi provocata de lucrarile prezentate de 12 artisti plastici din tara prietena. Sunt intr-adevar tablouri interesante, fara titlu, lasandu-ti tie, ca vizitator, libertatea sa denumesti lucrarea in fata careia te afli, ea rezultand din ceea ce crezi ca iti sugereaza pictura sau grafica respectiva. Lucrarile lui Tony De Bruycker, acele guri deschise ce etaleaza dentitia, in diferite faze, par a exprima evolutia omului de-a lungul vietii, adica, frumusetea ei la maturitate, pana la disparitia treptata a dintilor. Interesante sunt si cele trei tablouri in carbune ale lui H. Callz, mai ales nudul este expresiv si bine proportionat. Iar Stefan Roose ne delecteaza cu o suita de lucrari, format mare, ilustrand in culori vii si printr-un desen riguros asezari umane, alei, gradini, intr-o cromatica vie si verde, totul tratat in maniera a ceea ce noi denumim "pictura naiva", in cazul de fata artistul fiind impresionat de panorama asezarilor, parca destinate basmelor. Sunt, insa, si lucrari metafore cum ar fi soparlele, la propriu - ale lui Seven Op De Beeek -, prinse intr-o retea de spirale si hatisuri, tablouri care, insa, impresio