Comunitatea Europeana si-a plasat in Romania cateva firme strategice. Daca antreprenorul general al autostrazii Transilvania este Bechtel, iata ca nici francezii nu s-au lasat mai prejos si au reusit sa-si impuna consultantul Scetaroute. Astfel, francezii vor superviza tot ceea ce fac americanii de la Bechtel.
Scetaroute este o divizie a marelui grup EGIS, controlat de Caisse des Dépôts et Consignations" (CDC), una din cele mai importante institutii financiare din lume.
Scetaroute este, de asemenea, consultantul si proiectantul tronsonului Tureac - limita judetului Bistrita Nasaud / Suceava (25 km) al DN 17, tronson pe care lucreaza joint venture-ul Roichman Bros (Shomron) Infrasturctures 1993 & ASHTROM International Ltd. (Israel), contractul fiind adjudecat cu suma de 847,181 miliarde lei.
In octombrie 2004, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a selectat, in cadrul unei licitatii restranse, castigatorii contractelor pentru reabilitarea drumurilor nationale care fac legatura intre Cluj-Bistrita-Nasaud- Suceava.
In urma unei licitatii care ridica, in continuare, semne de intrebare, au fost desemnati sapte castigatori, si anume: FCC Construccion, JV Efklidis-AEGEK, Proodeftiki, Wilhelm Geiger, JV Roichman, Aktor si Mochlos.
Principalii consultanti pentru realizarea acestui proiect de infrastructura sunt spaniolii de la INOCSA si francezii de la Scetaroute. Cele doua firme de consultanta le reintalnim in cazul a doua proiecte majore, legate de dezvoltarea judetului Cluj: autostrada Transilvania si piata de gros de la Dezmir.
Francezii stiu sa-si ia partea leului
Activitatea firmei Scetaroute in Romania incepe odata cu proiectul autostrazii Transilvania. La negocierile cu Minister