Fiecare zi de greva aduce pierderi de circa 40 miliarde de lei pentru transportul de marfa si calatori pe calea ferata. Astfel, in cele 8 zile scurse de la declansarea conflictului, 320 miliarde de lei s-au dus pe apa sambetei
Ultima runda de negocieri dintre sindicalisti si conducerea societatilor din Caile Ferate a esuat, cele doua parti nereusind, ieri, dupa mai bine de doua ore de discutii, sa ajunga la un acord, motiv pentru care greva feroviarilor va continua. Daca decizia nu va fi schimbata de o instanta superioara, greva poate continua pana pe 28 iunie, cand expira durata maxima prevazuta de lege.
Ceferistii sustin ca nu au primit nici o oferta privind majorarea salariala solicitata si ca negocierile vor continua. Replica Aministratiei nu a intarziat: "Administratia CFR a cerut sindicalistilor suspendarea temporara a grevei, fiindca cele doua parti s-au inteles asupra a doua puncte: suplimentarea tichetelor de masa si imbunatatirea conditiilor de munca, urmand sa fie discutata, in aceste conditii, problema majorarii salariilor", a declarat directorul general al CFR Calatori, Alexandru Noaptes, lasand sa se inteleaga ca discutiile au avansat. Chiar daca in doua randuri instanta a dat castig de cauza sindicalistilor, administratia cailor ferate va ataca prin apel decizia de luni a instantei privind legalitatea grevei generale declansata de mecanicii de locomotiva si angajatii din depouri. Pe acelasi considerent, in aprilie, administratia Postei Romane a cerut instantei sa declare ilegala greva postasilor, dar protestul a fost suspendat si cererea retrasa inainte ca justitia sa se pronunte.
Angajatii CFR intrati in greva cer imbunatatirea conditiilor de munca, acordarea a 20 de bonuri de masa si majorarea salariilor cu 10,7 la suta. Conducerea CFR Marfa si CFR Calatori sustine insa ca nu se pot acorda majorari salariale. Oferta administ