La aceasta ora, mai toti constructorii de autoturisme transforma noile modele in adevarate centre de comanda. Diverse Kit-uri sunt montate pe masini si usureaza, astfel, viata celor aflati la bord. Va prezentam acum doua dispozitive de acest gen.
Citroën a fost precursorul utilizarii de noi tehnologii de comunicare la bord. Acest demers a fost initiat cu dezvoltarea modelelor Citroën Evasion Bureau Mobile, XM Multimedia si apoi Xsara si C5 AutoPC.
Sistemul de ultima generatie NaviDrive* este propus pentru modelele Citroën C8, C5, C3 si C2. Prezinta trei functii esentiale: sistem de navigatie GPS, telefon GSM dualband handsfree cu acces in agenda si in sistemul audio (radio si magazie de 6 CD). Permite, de asemenea, citirea pe ecran sau in modul sinteza vocala a SMS-urilor primite prin telefon.
Principalele functii sunt accesibile foarte simplu prin comenzi pe volan, care permit, de asemenea, actionarea recunoasterii si sintezei vocale. Fara nici o “instruire”, sistemul NaviDrive* poate fi pilotat vocal de catre utilizator. Aceasta functie este foarte utila pentru a telefona, pentru a se ghida sau pur si simplu pentru a intra in agenda proprie in siguranta. Sistemul poate fi pilotat de asemenea direct la nivelul cutiei integrate in plansa de bord. (C8 dispune, in plus, de o comanda in forma de rozaceu la nivelul consolei centrale).
Afisajul functiilor se face pe un ecran monocrom sau pe un ecran mare color 16/9.
Sistemului NaviDrive* i se pot asocia servicii precum Citroën Urgence, Citroën Assistance sau Citroën On-Line.
Asistare la parcare
Asistarea la parcare fata este un complement al senzorilor plasati in partea din spate a vehiculului. In acelasi fel, senzorii plasati in bara de protectie fata informeaza soferul in ceea ce priveste prezenta unui obstacol situat in zona lor de detectie.
Sistemul permite