În cadrul direcţiei dinamice a dansului contemporan românesc, s-a desfăşurat un nou eveniment de marcă. Cu sprijin naţional şi internaţional, între 25 aprilie şi 15 mai a avut loc, la Bucureşti, prima rezidenţă de creaţie artistică, din cadrul programului european Terrains Fertiles. Acest program susţine creaţia tinerilor coregrafi, printr-o serie de instituţii şi fundaţii, din România, Franţa şi Austria, în prim plan aflându-se Centrul de Proiecte Culturale - ArCuB al Municipiului Bucureşti, compania IXKIZIT din Franţa şi ImFlinger din Austria. Nouă tineri coregrafi, din cele trei ţări, selecţionaţi mai întâi de un juriu naţional şi apoi de unul internaţional, au beneficiat de rezidenţa de la Bucureşti, finalizată cu o prezentare a ceea ce au creat în această fază, urmând să-şi continue şi finalizeze lucrările, în iunie şi septembrie 2005, la Viena şi la Paris.
Coordonatorul proiectului Terrains Fertiles din România a fost Simona Hodoş, iar directorul artistic, Cosmin Manolescu. Ei au avut ca parteneri Institutul Francez din Bucureşti, Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, Teatrul Act şi Muzeul de Artă Contemporană şi au fost sprijinite de programul Cultura 2000 al Uniunii Europene.
Din nouă proiecte am putut vedea opt, primele două desfăşurându-se, pe 13 mai, la recent înfiinţatul Centru Naţional al Dansului Bucureşti, de la etajele 3 şi 4 ale Teatrului Naţional, Centru încă în organizare, dar care oferă deja spaţii tinerilor dansatori şi coregrafi de dans contemporan. Deşi două dintre ţările participante la proiectul european Terrains Fertiles sunt de limba latină şi cea de a treia de limbă germană, în mod semnificativ, toţi coregrafii au folosit pentru titlurile pieselor nou create limba globalizării, adică engleza. Apropiate clothing must be worm se intitulează lucrarea concepută şi interpretată de Kataline Patkaď din Franţa. Tem