Lucrarea lui Daniel Knorr care reprezinta Romania la a 51-a editie a Bienalei e desfiintata in „The Guardian". In schimb, „International Herald Tribune" o lauda fara rezerve.
La manifestarea de la Venetia, conceptia Pavilionui Romaniei ii apartine artistului plastic Daniel Knorr. El a propus publicului un pavilion gol si darapanat (foto) . Presa straina a avut pareri impartite in privinta lucrarii sale, numita sugestiv „Gripa europeana".
„The Guardian" vorbeste despre pavilionul gol cu care Romania s-a prezentat la Bienala ca fiind o „non-lucrare, un soi de metafora pentru lipsa de putere a artei si a statului-natiune in noua ordine a lumii si in noua Europa". Cotidianul britanic crede ca lucrarea aminteste de non-happening-urile care „au amuzat, au zapacit sau au iritat vizitatorii in ultimele decenii".
„International Herald Tribune" scrie ca laurii pentru un „teatru postmodern minimalist al absurdului" ar trebui sa-i revina lui Daniel Knorr. „Iesirea de incendiu este deschisa, conducind la o strada cu trei benzi din spatele cladirii. Prin usa se vad trecind femei cu bagaje, mame impingind carucioare cu copii, batrini cu bastoane. Pot fi ei considerati figuranti, jucind pentru noi?".
Artnet a constatat ca pavilionul nostru este oarecum asemanator cu cel al tarilor nordice. Artistii Miriam Bäckström si Carsten Höller din Stockholm au umplut arhitectura modernista a pavilionului nordic „cu muzica vintului si triluri de pasari".
Bienala, organizata intre 12 iunie si 6 noiembrie, consta in doua mari expozitii si 70 de pavilioane nationale. Creata in 1893 de primaria Venetiei, Bienala se imparte in prezent in sase sectiuni: film (Mostra), arhitectura, muzica, teatru, dans si arta contemporana.
Pentru prima data in istoria sa, Bienala de arta contemporana este condusa de doua femei, spaniolele Maria de