Patronatul Comerciantilor si Producatorilor de Piese Auto din Romania (PCPAR) a acuzat, miercuri, societatea Automobile Dacia ca incearca sa monopolizeze piata de piese auto pentru vehicule Dacia, prin campaniile publicitare anticontrafacere.
Micii producatori de piese auto afirma ca sunt afectati pe nedrept de campaniile anticontrafacere.
Potrivit reprezentantilor patronatului, spoturile publicitare difuzate sugereaza ca doar piesele cu logo-ul societatii de la Pitesti ar fi vandute legal, desi exista mai multi producatori autorizati care fabrica componente certificate. "Vom sesiza Consiliul Concurentei cu privire la publicitatea agresiva a Dacia Renault, care afecteaza interesele Intreprinderilor Mici si Mijlocii din domeniu, solicitand, in egala masura, implicarea Consiliului National al Audiovizualului pentru modificarea spotului publicitar care induce in eroare cumparatorul sugerand ca doar piesele produse de uzina Dacia sunt omologate de Registrul Auto Roman", a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, presedintele PCPAR, Ion Glisca.
Potrivit lui Glisca, PCPAR va solicita Registrului Auto Roman (RAR) si Agentiei Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC) sa emita un comunicat de presa in care sa precizeze ca intre piesele de schimb produse si ambalate la Dacia Renault si cele care sunt produse si comercializate sub marca proprie de catre Intreprinderile Mici si Mijlocii independente nu exista diferente de calitate si conformitate, daca au fost omologate conform legii. In plus, organizatia va cere autoritatilor sa implementeze un sistem de monitorizare a importurilor de piese auto, respectiv infiintarea unui corp de experti specializati in depistarea contrafacerilor, avand in vedere cresterea incidentei pe piata a subansamblelor de acest fel. Potrivit reglementarilor in vigoare, piesele comercializate legal pe piata romaneasca sunt