„Monica Barladeanu il duce pe Cristi Puiu pe Coasta de Azur.“ Acesta este titlul pe care l-am descoperit recent intr-un cotidian central (nu conteaza numele sau, pentru ca fenomenul la care ma voi referi este simptomatic pentru „o anumita parte a presei“). Ce noroc pe Cristi Puiu cu Monica Barladeanu!, ar fi putut gindi unii cititori, fara ea n-ar fi ajuns in vecii vecilor la Cannes (culmea, regizorul era pentru a doua oara pe Croazeta, dupa participarea cu Marfa si banii, dar asta s-a intimplat tocmai in 2001...).
Dupa ce am aflat ca Moartea domnului Lazarescu, filmul lui Cristi Puiu in care apare si vedeta TV, a cistigat premiul sectiunii „Un certain regard“, in cadrul careia a fost prezentat la Cannes, m-as fi asteptat sa aflu din ziare ca „Monica Barladeanu i-a adus lui Cristi Puiu recunoasterea internationala“ sau, de ce nu, ca „Marea actrita Monica Barladeanu a fost omagiata la Cannes“. N-a fost sa fie.
Oricum, la intoarcerea victorioasa in tara, „diva“ a acordat cel putin tot atitea interviuri despre marele succes international ca si regizorul. (Recunosc ca nu am putut acoperi toata presa – cine ar putea? –, dar aceasta este impresia mea de consumator media.)
Unele publicatii au speculat faptul ca Monica Barladeanu a ajuns sa joace in Moartea domnului Lazarescu datorita relatiei sale cu Bobby Paunescu, care ar fi conditionat finantarea filmului de prezenta iubitei sale in el.
Cristi Puiu a negat aceste speculatii, pretinzind ca a fost impresionat, la sedinta de casting, de talentul actritei, care l-a determinat s-o includa in distributie.
Sa lasam insa birfele si sa trecem la evidente. In Moartea domnului Lazarescu, prestatia Monicai Barladeanu, care cu greu ar putea fi catalogata drept „rol secundar“ (la urma urmei, ea nu apare pe ecran mai mult de citeva minute), este lamentabila: cea mai sexy femeie din Romania (