Pe masura ce vom inainta in secolul XXI, traficul aerian de pasageri va spori tot mai mult, iar mijloacele de transport se vor perfectiona corespunzator. Se calculeaza ca la fiecare 15 ani numarul Pe masura ce vom inainta in secolul XXI, traficul aerian de pasageri va spori tot mai mult, iar mijloacele de transport se vor perfectiona corespunzator. Se calculeaza ca la fiecare 15 ani numarul pasagerilor care vor folosi avionul ca mijloc de deplasare se va dubla, iar la fiecare 23 de ani se va tripla. Aceasta va ridica in fata proiectantilor si constructorilor de avioane serioase probleme pentru a face fata cererii crescande. Una din solutiile avute in vedere este noul Airbus gigant, A380, care, dispus pe doua niveluri, poate transporta 555 pasageri, cu 155 mai multi decat avionul de linie cel mai mare de pana acum, faimosul Jumbo Jet, Boeing 747. Acest Superjumbo este conceput in primul rand pentru rutele lungi, deosebit de circulate, cum ar fi Londra-Singapore, Londra-New York sau Tokyo-Los Angeles. Proiect al constructorilor europeni, A380 constituie o sfidare pentru constructorii americani, care nici ei nu stau cu mainile in san, pe langa noul Boeing787, Dreamliner, avion de dimensiuni mijlocii, dar capabil sa parcurga in zbor, fara alimentare, distante-record de pana la 5.700 kilometri, ceea ce ii da posibilitatea sa ajunga la aeroportul de destinatie fara a mai fi nevoie de escala, castigandu-se astfel un timp extrem de pretios, constructorii si proiectantii de peste Ocean avand in vedere si alte variante.
Avioanele-taxi si avioanele personale - la indemana oricui
Specialistii NASA, de la Centrul de Cercetari Langley, din Virginia, prezinta o viziune cu totul noua a zborului viitorului. Este vorba de conceptul Small Aircraft Transportation System (SATS), care ofera o solutie alternativa la gigantismul intruchipat de A380. Asa cum arata si den