"Curierul National", in parteneriat cu Institutul National de Statistica, a organizat in urma cu doua zile, la Hotel "Lido", cea de-a doua editie a seminarului lunar "Barometrul national". In cadrul dezbaterii, la care s-a abordat in principal tema obstacolelor in calea afacerilor, INS a prezentat studiul "Intreprinderi noi si profilul intreprinzatorilor din Romania". Astfel, potrivit INS, in Romania, doua treimi din intreprinderile nou-create reusesc sa ramana active dupa primul an, in timp ce restul sunt desfiintate sau inactive.
Pe de alta parte, in perioada 1995-2001, rata de creare a unui IMM a fost de circa 17%, iar in 2002 a crescut, ajungand la 23-31%.
Maria Pietreanu, director general INS: "Capitala, regiunea care reprezinta cea mai intensa initiativa antreprenoriala"
"Aceasta lucrare este rezultatul unui proiect initiat de Eurostat (Oficiul de Statistica al Uniunii Europene) in anul 1995 si care si-a propus sa identifice profilul intreprinzatorilor si care sunt dificultatile si sansele intreprinderilor noi in tarile candidate la acea vreme. In perioada 1995-2000, proiectul s-a derulat in cele zece tari candidate din Europa Centrala si de Est. Romania era alaturi de noile state membre si rezultatele demonstrau care sunt dificultatile legislative pe care le intampina intreprinzatorii in fiecare dintre aceste tari candidate.
Dupa anul 2000, cand proiectul Eurostat a incetat ca finantare, INS si-a propus sa continue acest tip de ancheta pentru ca rezultatele pareau tot mai relevante pe masura ce seria de date era tot mai lunga si demonstra in mod clar felul in care mediul de afaceri devine mai prietenos sau nu fata de initiativa privata.
Am constatat ca dintre intreprinderile nou-inregistrate in fiecare an, doar 66 la suta raman active dupa un an, restul neavand suficienta energie sa-si inceapa activitatea. Pana in 2002 am avut un