Campania de informare privind denominarea leului va continua panã la sfarºitul lui 2006, iar persoanele in varstã vor primi o datã cu pensia cartonaºe care sã prezinte echivalenþele dintre bancnotele vechi ºi noi, a declarat guvernatorul BNR, Mugur Isãrescu, intr-un interviu acordat agenþiei Mediafax.
Potrivit lui Isãrescu, BNR a ales o campanie "care sã nu agreseze publicul", urmãrind in principal informarea eficientã asupra schimbãrilor. In opinia guvernatorului bãncii centrale, campania de promovare ºi-a atins scopul, informaþiile privind tãierea celor patru zerouri din valoarea actualã a leului ajungand in toate zonele þãrii.
Denominarea, in grafic
"Suntem in grafic ºi nu avem intarzieri. Urgenþele sunt: tipãrirea bancnotelor ºi baterea monedelor, reglementarea operaþiunilor bancare, implementarea sistemului electronic de plãþi, campania de informare a publicului" a spus Isãrescu.
Guvernatorul are ºi o explicaþie pentru tonul relativ jos cu care a fost promovatã noua monedã: "Ne-am ferit de o campanie de publicitate agresivã. N-am vrut sã facem zgomot, ci sã obþinem eficienþã. De altfel, in cadrul reuniunii de care am amintit s-a bucurat de apreciere opþiunea Bãncii Naþionale pentru o campanie liniºtitã, care sã nu agreseze publicul. O publicitate agresivã nu ne-ar fi fost de folos. Am mizat pe informaþii care sã contribuie la inlãturarea oricãror temeri legate de denominarea monedei naþionale", a declarat guvernatorul.
El subliniazã cã informaþiile privind leul nou au ajuns pretutindeni in þarã, iar mass-media a ajutat substanþial la aceastã performanþã.
Creºterea preþurilor din rotunjire, exclusã
Rãspunzand la temerile privind o eventualã "explozie" a preþurilor produsã de denominare, Isãrescu a explicat cã dubla afiºare a preþurilor, in monedã veche ºi in monedã nouã, inceputã la 1 martie ºi