O stire ne face sa ne simtim mandri, dar si sa ne miram: la o saptamana dupa lansarea Logan la Paris, stocurile destinate Frantei s-au epuizat. Conform cotidianului "Le Figaro", acum modelul nu mai poate fi achizitionat decat cu comenzi pentru multe luni inainte.
Renault a prevazut vanzari de 800 de autovehicule lunar, pe piata franceza, ori acum, ritmul vanzarilor este situat la un numar de 2.000 de autovehicule lunar. Compania este uimita de succesul Daciei pe piata franceza, dar pentru a majora livrarile asteapta sa vada daca aceasta cerere se mentine.
Modelul Dacia Logan a fost lansat joi, in Spania si, vineri, in Germania. Ulterior, intre luna octombrie 2005 si ianuarie 2006 urmand a fi lansat in Belgia, Elvetia, Olanda, Italia si Austria. Pretul de pornire al Logan in Franta a fost de 7.500 euro, modelul de baza fiind dotat cu ABS si doua airbag-uri.
Modelul va fi disponibil si in versiunea Ambiance, ce va fi comercializata la un pret de 7.800 de euro si in versiunea Laureate, cu un pret de cost de 8.550 euro pentru un motor de 1,4 litri si de 8.990 euro pentru un motor de 1,6 litri. Renault a anuntat ca in restul Europei, pretul unui Logan "va depinde in principal de taxele si de costul de transport".
Spre deosebire de Romania, garantia pentru masina in Vest este dubla, fiind de trei ani.
Prin acest model "Renault pare a urma o strategie similara cu cea demarata de Volkswagen, care a utilizat Skoda pentru a capta nivelul inferior al gamei sale de produse.
Daca Logan se va vinde bine in Franta si in continuare, ne putem imagina ca peste doi trei ani, sub marca Dacia, va fi lansat un nou model "Loguna", o versiune mai ieftina a modelului Laguna", considera Neil King, analist in cadrul Global Insight.
"Un succes comercial al modelului Logan ar marca aparitia unui nou segment de piat