Una din modificarile aduse de Codul Fiscal reduce din atractivitatea leasing-ului. Conform acesteia, acciza se aplica la pretul de achizitie al masinii, si nu la valoarea reziduala, leasing-ul auto Una din modificarile aduse de Codul Fiscal reduce din atractivitatea leasing-ului. Conform acesteia, acciza se aplica la pretul de achizitie al masinii, si nu la valoarea reziduala, leasing-ul auto devenind astfel mai scump, inclusiv la utilizator. Acciza pleaca de la 3% si poate depasi 20%, in functie de capacitatea cilindrica, daca e diesel sau pe benzina si daca masina e noua sau second-hand. Chiar si in aceste conditii, pentru firme este mai avantajos sa se recurga la leasing. Taxele vamale se achita la valoarea reziduala, deci suma e mai mica, in timp ce in varianta credit se calculeaza la pretul de achizitie, suma fiind platita atunci cand masina este introdusa in tara. Prevederea este valabila doar pentru importurile din afara Uniunii Europene. Pentru importurile din UE nu se percept taxe vamale, iar pentru restul tarilor cu care Romania nu are incheiate acorduri de liber schimb, taxele sunt de 30%. Apoi, la leasing, efortul financiar este dispersat, TVA fiind platita lunar, o data cu rata; la finantarea pe credit, suma se achita atunci cand bunul este introdus in Romania. Drept urmare, acciza, taxele vamale si TVA nu sunt parte a sumei finantate in leasing, asa cum se intampla daca masina e luata pe credit. Costul la leasing ceva mai ridicat la utilizator (9-10% pe an dobanda la euro, comision de administrare de 1-2% din valoarea contractului, costul cu asigurarea - 4,2-6% din valoarea contractului) este compensat intrucatva de faptul ca societatea de leasing se ocupa de formalitatile de vama, de plata taxelor si impozitelor anuale, de asigurarea masinii. La leasing, ratele pot fi lunare sau trimestriale, egale sau inegale. Avansul reprezinta 5-10%, la leasin