Recent, Posta Romana a anuntat cresterea de 2,5 ori a tarifelor la trimiterile postale legate de serviciile direct mailing, precum si triplarea pretului pentru trimiterile infadres de peste 20 de grame. Adica pentru cea mai mare parte a corespondentei.
Aceasta a provocat o reactie puternica din partea companiilor de marketing direct, care si-au vazut periclitate afacerile si acuza Posta de concurenta neloiala prin abuz de pozitie dominanta
Asociatia Romana de Marketing Direct considera ca majorarea tarifelor va afecta grav domeniul, in momentul in care acesta era pe punctul de a-si consolida pozitia si de a-si castiga un loc important si in Romania. Potrivit datelor culese si centralizate de ARMAD de la membrii sai, cifra de afaceri in industria de marketing direct din Romania a depasit, in 2004, sase milioane de euro.
Presedintele ARMAD estimeaza ca, in aceste conditii, cresterea va fi in 2005 de numai 20-30%, fata de 60-70%, cat a fost prognozata la valoarea mentinuta a tarifelor.
Mai mult decat in tarile vecine
Tarifele postale de direct mail din Romania sunt duble fata de tarifele postale din Bulgaria si Serbia si cu 20-30% mai mari decat cele din Ungaria, Cehia si Slovacia. Posta Romana sustine contrariul, aratand intr-un comunicat online ca tarifele pentru serviciile echivalente in Bulgaria ar fi de 15.900 lei.
Insa, potrivit site-ului www.bgpost.bg, taxa echivalenta la bulgari este de 1.803 lei fara TVA, fata de 4.200 lei cat a devenit la noi in urma majorarii.
Experienta tarilor vestice arata ca modificarile tarifelor - cu atat mai mult o crestere de 2,5 ori a acestora – are loc numai dupa consultari si negocieri cu jucatorii din industria de profil. "Profitand de pozitia sa monopolista, Posta Romana a dublat tarifele si ne-a anuntat, pur si simplu, aplicarea noilor preturi. @N_