In prima zi dupa Pogorarea Sfantului Duh este praznuita Sfanta Treime, Unitatea Dumnezeirii in Trei Persoane, care sta la temelia credintei crestine. Evangheliile au adunat numeroase texte in care se In prima zi dupa Pogorarea Sfantului Duh este praznuita Sfanta Treime, Unitatea Dumnezeirii in Trei Persoane, care sta la temelia credintei crestine. Evangheliile au adunat numeroase texte in care se vorbeste despre cele trei persoane ale lui Dumnezeu, in mod deosebit sau la un loc. De asemenea, asupra esentei Sfintei Treimi - Dumnezeu Tatal a lucrat prin Fiul si s-a odihnit in Duhul Sfant - renumiti teologi ortodocsi si-au exprimat, de-a lungul veacurilor, in diverse formule, aceeasi opinie. Despre Sfanta Treime, aceasta lucrare trinitara, numita si taina mai presus de taina, Grigorie Taumaturgul, de exemplu, spunea: "Orice lucrare porneste "din" Tatal, trece prin Fiul, se desavarseste "in" Duhul. Intr-un alt mod, Vasile cel Mare consfintea acelasi lucru: "Exista o singura sursa a tot ce exista, care creeaza prin Fiul si duce la desavarsire prin Duhul" (Despre Duhul Sfant, XVI, 38). Referindu-se la Sfanta Treime, baza mantuirii noastre, Parintele Dumitru Staniloaie vorbea despre relatia noastra dreapta si intima cu Dumnezeu: "In Hristos suntem mantuiti intrucat El si din El avem Inaltimea si toata smerenia, toata caldura comuniunii si pastrarea vesnica a fiecarei persoane. Hristos e Fiul egal in fiinta cu Tatal, dar intr-o relatie de Fiu fata de Tatal si, in acelasi timp, Omul care se roaga si Se jertfeste Tatalui pentru fratii Sai intru unitate, invatandu-i si pe ei sa se roage si sa se jertfeasca" (Teologia dogmatica ortodoxa, pg. 2, 98). Invatatura despre Sfanta Treime are o insemnatate aparte pentru viata noastra duhovniceasca pentru ca Biserica este o comuniune spirituala de credinta, nadejde si iubire fata de Dumnezeu, dupa chipul Sfintei Treimi.