Miliarde si haos
Incercarea de a realiza o analiza completa a afacerilor pe care romano-sirianul Omar Hayssam le-a facut in Romania este sortita esecului din cauza numeroaselor firme pe care afaceristul le controleaza si a ramificatiilor activitatii sale.
Una dintre cele mai dubioase afaceri pe care Hayssam le-a coordonat si care a ajuns subiectul unui dosar penal, implica importurile de combustibili inferiori (pacura) din Republica Moldova realizate pentru aprovizionarea mai multor unitati apartinand de Ministerul Apararii nationale.
Firmele care au participat la schema gandita si finantata de Hayssam erau urmatoarele: Best City (proprietatea lui Omar), Rad Oil Group Bistrita (firma care garanta finantarea), Fuzion Trading Chisinau (exportatorul de combustibili), Dialy International Bacau (intermediar, initiator al afacerii in calitate de posesoare de licente de import
combustibili, beneficiara a finantarii, care prelua si transporta marfa la beneficiari), Fortius Trading Bacau (intermediar). Cantitatea de combustibili prevazuta in contract era de 4.000 de tone. Potrivit articolelor aparute in presa centrala, Omar Hayssam intra in afacere cu 32 de miliarde lei si urma sa primeasca, la final, 48 de miliarde lei.
Omar a platit doar 18,24 miliarde, refuzind sa trimita si restul banilor, dupa cum sustine Elena Adobritei, patron al Rad Oil. Acesta este primul moment al povestii in care apare un membru al familiei Adobritei din Moinesti.
Ca sa terminam cu aceasta poveste penala, s-a spus ca marfa a fost returnata la vama ca fiind necorespunzatoare. Drept consecinta, Omar si-a cerut inapoi banii, insa nu a fost multumit cu cele 18,24 miliarde cotizate, ci a vrut 32 de miliarde.
Rad Oil garantase afacerea cu doua statii de benzina noi, in valoare de circa doua milioane de euro. In cele din urma, Om