Sistemul european de navigatie prin satelit Galileo ar putea fi stopat daca Germania nu va primi un rol mai mare in acest proiect evaluat la mai multe miliarde de dolari, a declarat, vineri, ministrul german al Transporturilor, Manfred Stolpe, transmite Mediafax.
"In calitate de cel mai mare finantator al sistemului de navigatie, industria germana trebuie sa primeasca un rol corespunzator", a spus Stolpe. El a mai afirmat ca fara un acord asupra beneficiilor industriale, proiectul Galileo este in pericol. Compania germana de telecomunicatii Deutsche Telekom a anuntat ulterior ca este extrem de interesata de un acord si ca negociaza cu mai multi potentiali parteneri prezentarea unei oferte comune. Galileo, care reprezinta replica europeana a sistemului american de pozitionare globala - GPS - este programat sa intre in functiune in 2008 si va avea 30 de sateliti pentru uz civil. Cele doua aliante care au depus oferte pana in prezent sunt iNavSat - compusa din EADS, Thales si Inmarsat - si Eurely - care include Alcatel, compania italiana Finmeccanica si pe cele spaniole AENA si Hispasat. In urma informatiilor conform carora cele doua grupuri ar lucra asupra unei propuneri comune, Stolpe a spus ca "o fuziune, in acest moment, ar elimina prematur concurenta.
Guvernul german este foarte critic in aceasta privinta. Oferta participantilor la licitatie trebuie sa fie mai buna, pentru contribuabili".
Germania este reprezentata numai in iNavSat, prin EADS, in timp ce firmele franceze se regasesc in ambele grupuri, astfel incat fuziunea dintre cele doua aliante ar favoriza industria Frantei. "O fuziune, in etapa actuala, ar avea drept rezultat un dezavantaj clar in favoarea firmelor mediteraneene, unele dintre ele aflate inca in proprietatea statului", a declarat Stolpe, care si-a exprimat satisfactia ca centrul de control al Galileo va fi situat langa Münche