Agentii economici - fie ca exporta sau transporta doar la intern - au deja pierderi de zeci de milioane de dolari din cauza grevei de la CFR Marfa. Chimia, siderurgia, industria lemnului si cea a Agentii economici - fie ca exporta sau transporta doar la intern - au deja pierderi de zeci de milioane de dolari din cauza grevei de la CFR Marfa. Chimia, siderurgia, industria lemnului si cea a carbunelui sunt primele lovite. Toti agentii economici din aceste domenii au mari datorii catre transportatorii pe cale ferata si se feresc sa declare propriile pierderi. In disperare, ei se orienteaza catre transportul rutier, dar intarzierile contractuale sunt iminente. Turismul este singurul care nu se sfieste sa-si recunoasca pierderile.
Turismul - mai sarac cu 15 la suta
In cele aproape doua saptamani de greva, turismul inregistreaza deja pierderi de 15 la suta, indeosebi cel de pe litoral. "Culmea este ca turistii saraci sunt cu adevarat afectati, deoarece acestia vin cu trenul. Am fost nevoiti sa le amanam perioada, pentru a nu intra in pierderi iremediabile si hotelurile. Situatia este valabila pe toate traseele de destinatie ale Romaniei. Vremea rea, cumulata cu aceste greve ne aduc un grad scazut de umplere in statiuni - Neptun, ocupat doar 20 la suta, iar Mangalia - 20-30 la suta. Mamaia este putin mai sus", ne-a declarat Lucia Moraru, presedintele ANAT. La randul sau, George Turna, presedintele Federatiei Hotelierilor din Romania, ne-a spus ca vacanta a inceput, iar familii din toata tara aveau bilete cumparate pentru a pleca cu copiii in statiuni. In context, hotelierii au mari pierderi, iar acum se uita spre cer si spre drumul de fier.