Cei mai importanti producatori si distribuitori de bunuri de larg consum din Romania au format, saptamana trecuta, o organizatie ce are ca scop diminuarea costurilor si imbunatatirea serviciilor oferite clientilor.
"Pentru consumatorul final, aceasta se va traduce inclusiv prin reducerea preturilor", a afirmat Ciprian Iosep, presedintele asociatiei EAN Romania, care va asigura secretariatul organizatiei nou-formate. Aceasta se va numi ECR Romania, fiind afiliata miscarii internationale ECR - Efficient Consumer Response sau Raspuns Eficient Consumatorului.
In momentul lansarii, ECR Romania reuneste peste 20 de distribuitori si producatori. Din prima categorie sunt prezente companiile Metro Cash & Carry, Selgros Cash & Carry, Billa, Kaufland si Praktiker, in vreme ce in cea de-a doua sunt incluse Unilever, Nestle, Philip Morris, Procter & Gamble, Brau Union, Henkel, Napolact, Hochland, BIC, Carpatcement, Coty Cosmetics, Scandia si Dobrogea. "Toate aceste companii vor elabora standarde colaborative pentru furnizori.
Un exemplu ar fi ca le vor da informatii despre stocuri, ceea ce permite o mai buna planificare a productiei.
In acest fel, detailistul nu va ramane niciodata fara marfa - ceea ce ar insemna moarte curata in actualul mediu concurential, iar de cealalta parte producatorul nu intra in pauza", a spus Iosep. El a mai aratat ca aceste standarde comune nu vor inlatura totusi concurenta dintre companii, care se va manifesta in continuare la nivel de marketing.
ECR a aparut initial in Statele Unite in 1987, pe piata produselor de intretinere, sub impulsionarea fabricantului Procter & Gamble si a distribuitorului Wal-Mart.
In Europa, miscarea ECR a aparut in 1995, fiind prezenta astazi in 23 de tari.
Organizatia dezvolta si promoveaza un set de bune practici in comert, bazate - de regula - pe standardele EAN.UCC.