Constructorul grec Proodeftiki risca sa piarda contractul de executie a modernizarii sectorului limita judetului Cluj / Bistrita Nasaud - Bistrita a DN 17, in lungime de 52,4 km si care are pretul de 794,854 miliarde lei.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), ingrijorata de intarzierile in executia altor lucrari a celor de la Proodeftiki, precum si de situatia financiara a firmei grecesti, intentioneaza sa demareze procedurile legale pentru anularea licitatiei.
Europa de Est - in general, si Romania - in special, a devenit raiul lucrarilor de infrastructura rutiera. Din 2003 incoace, in drumurile din Romania au fost investite cateva mii de miliarde de lei, adica cateva sute de milioane de euro. Majoritatea drumurilor romanesti au fost efectuate de firme sau conglomerate de firme (joint venture-uri) straine.
Acestea si-au adjucat contractele in baza unor licitatii. In spatele acestor licitatii insa se ascund jocuri de culise dintre cele mai mizerabile, miza fiind valoarea de milioane de euro a contractelor.
800 miliarde lei, bani de buzunar
Lucrarile de modernizare a DN 1C si DN 17, pe traeseul Cluj – Dej – Bistrita – Suceava, este a doua lucrare ca valoare in infrastructura din Romania dupa autostrada Bechtel Brasov - Bors. Pretul modernizarii drumului care leaga Ardealul de Moldova este de 6.025, 341 miliarde lei, adica 163,7 milioane euro.
Din o felie a acestui tort au primit ingaduinta a se infrupta si grecii de la Proodeftiki, care vor lucra pe sectorul de 52,4 km a DN17, mai precis intre limita judetului Cluj / Bistrita Nasaud – Bistrita. Proiectul este in valoare de 800 miliarde lei.
Adjudecarea de catre Proodeftiki a licitatiei respective are legatu