Actuala putere a declarat razboi fostilor negociatori ai contractelor privind construirea de catre compania Bechtel a autostrazii ce traverseaza Transilvania, dar si ai contractului incheiat cu EADS pentru securizarea frontierelor.
Guvernul Tariceanu face astazi nota de plata pentru fostul ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, si ex-secretarul de stat de la Interne, generalul Toma Zaharia. Cei doi au fost denuntati la Parchetul General, imputandu-li-se un munte de fapte penale.
Dupa ce ministrul Internelor, Vasile Blaga, a depus plangere impotriva lui Zaharia, cel al Transporturilor, Gheorghe Dobre, a anuntat ca a sesizat Parchetul in ceea ce-l priveste pe predecesorul sau, Mitrea.
Ambele contracte au sfidat, la vremea lor, legislatia care prevede organizarea unei licitatii pentru proiectele finantate si din bani publici, fapt incriminat si de reprezentanti ai Comisiei Europene. Ambele contracte vor continua, dupa renegocieri.
Atat afacerea Bechtel, cat si contractul EADS presupun eforturi banesti enorme pentru bugetul Romaniei, care trebuie sa co-finanteze proiectele. Inca de la lansarea proiectelor, sumele puse in joc pareau a stanjeni bugetul de stat pe termen lung, insa, dupa ce Fondul Monetar International a impus Romaniei cheltuieli austere, finantarea lor e mai dificila.
Tariceanu a anuntat ca Executivul va acorda, in acest an, constructiei autostrazii, 213 milioane dolari, desi initial spusese ca lucrarile vor fi sistate. Guvernul Nastase se angajase ca va contribui cu 340 milioane de dolari. Bugetul de stat nu poate suporta cheltuiala, in consecinta Guvernul trebuie sa se imprumute fie pe piata interna, fie pe cea externa, pe termen lung.
Ministrul Dobre a anuntat ca a fost facuta o plata de 10 milioane euro pentru Bechtel. La finele anului trecut, datoria se ridica la 91 milioane eu