Semestrul doi din 2005 este ultimul în care posesorii de autoturisme vor plăti asigurări auto suportabile. Integrarea în Uniunea Europeană şi daunele tot mai mari cauzate de accidente vor duce la o creştere spectaculoasă a nivelului RCA. Din 2007, tarifele nu vor mai fi controlate de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).
În acest an a început procesul de liberalizare treptată a tarifelor RCA. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a propus un tarif orientativ, iar asiguratorii au putut scădea sau creşte cu 10% preţul poliţelor de asigurare obligatorie. Modificările nu se vor opri, însă, aici, pentru că de anul viitor societăţile de asigurări vor avea la dispoziţie 20 de procente pentru majorarea tarifelor şi 10 pentru micşorare. Până acum, asiguratorii s-au ferit să crească tarifele, ba chiar au oferit tot felul de reduceri pentru a câştiga cât mai mulţi clienţi, dar situaţia se va schimba radical în următoarea perioadă.
Asigurare pentru Europa
Fără îndoială, pentru mulţi dintre posesorii de autoturisme, valoarea RCA din 2006 va însemna o lovitură serioasă dată bugetului. Mai mult, sunt posiblităţi mari ca din 2007 să asistăm la o explozie a nivelului asigurării obligatorii, pentru că România va trebui să se alinieze la standardele UE şi, din acest punct de vedere, între nivelul RCA şi Cartea Verde diferenţele sunt enorme. Dacă în România pentru o maşină cu capacitatea cilindrică medie asiguratul trebuie să plătească în jur de 1.700.000 de lei, în cazul persoanelor fizice, în ţări ca Germania sau Franţa se plătesc sume de 700-800 de euro.
În privinţă unificării RCA cu Cartea Verde, măsură ce ar putea intra în vigoare din 2007, au apărut deja numeroase controverse. Unificarea poliţelor RCA şi Cartea Verde înseamnă o asigurare RCA cu valabilitate şi în afara graniţelor României, dar, din punct de vedere financiar, această unificare pre