- Diverse - nr. 120 / 21 Iunie, 2005 Incepand din dimineata zilei de luni, 20 iunie, greva generala de la calea ferata s-a extins, dupa doua saptamani in care mecanicii de locomotiva si angajatii depourilor au asigurat doar o treime din activitate. In zilele de sambata si duminica, sindicatele si administratia au negociat neincetat, dar fara nici un rezultat. Mecanicii de locomotiva si lucratorii din depouri, aflati in greva generala din 8 iunie, cer majorarea salariilor cu 10,7 la suta si 20 de tichete de masa lunar. Dupa ce negocierile purtate separat s-au soldat si ele cu un esec, federatiile sindicale de la miscare, comercial si infrastructura au hotarat sa se alature mecanicilor de locomotiva. In consecinta, incepand de ieri, circulatia feroviara va fi oprita total pana pe 24 iunie, intre orele 7-11. In acest interval nu va circula nici un tren, iar cele aflate pe traseu vor stationa in prima gara, de unde vor pleca dupa ora 11. In legatura cu cea de-a doua greva _ a celor din infrastructura _, iata opinia liderului sindical de la miscare-comercial, Gheorghe Popa: "Administratia ne-a comunicat ca nu are o alta oferta care ar permite stingerea conflictului de munca. Drept urmare, federatiile sindicale din infrastructura feroviara se afla in greva generala. Se vor asigura serviciile esentiale in afara intervalului orar 7-11. Deci, in acest interval orar nu vor circula trenurile pe reteaua de cale ferata". La randul sau, administratia cailor ferate a reafirmat ca nu se pot satisface revendicarile privind cresterea salariilor, pentru ca bugetul nu prevede asa ceva, iar la compania de infrastructura nu se pot da tichete de masa, intrucat datoriile la stat nu sunt achitate. Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, le-a cerut, duminica, feroviarilor sa opreasca greva generala, pentru ca aceasta aduce prejudicii serioase angajatilor, calatorilor si beneficiarilor