Ieri dimineata, intre orele 7.00 si 11.00, circulatia trenurilor a fost oprita total. Dupa ce timp de doua saptamani mecanicii locomotivelor si salariatii depourilor au asigurat doar o treime din activitate, de ieri, greva generala la calea ferata s-a extins la nivelul tuturor salariatilor feroviari, afectand circulatia a aproape doua sute de trenuri. Ultima negociere dintre cele doua parti s-a finalizat cu un nou esec, administratia nefiind de acord cu cererea sindicalistilor de majorare cu 10,7 la suta a salariului.
CFR pierde 40 de miliarde zilnic, Tariceanu vrea sa recalibreze sistemul
Se pare insa ca zilele de greva ale ceferistilor sunt numarate. Ministerul Transporturilor si Societatea Nationala Caile Ferate Romane au depus ieri, la sectia a VIII-a a Tribunalului Bucuresti, plangeri prin care solicita judecatorilor ca greva sindicalistilor de la Caile Ferate sa fie declarata nelegala. Purtatorul de cuvant al Tribunalului Bucuresti, Laura Andrei, a anuntat ca instanta urmeaza sa fixeze un termen pentru a judeca aceasta cauza. Din cauza ca suprapunerea celor doua actiuni sindicale face ca, pe ansamblu, sa fie asigurata mai putin de o treime din activitatea feroviara, conducerea CFR a cerut anularea grevei. De altfel, ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, le-a cerut feroviarilor inca de duminica sa opreasca greva. "Le cer liderilor de sindicat sa puna capat protestului, care aduce prejudicii angajatilor, calatorilor si beneficiarilor transportului feroviar. In acest moment sunt inregistrate pierderi de 30-40 de miliarde de lei pe zi". Liderii sindicali sustin insa ca nu pot fi acuzati ca incalca legea, intrucat este vorba despre conflicte declansate in cadrul unor societati diferite. Ei mai considera ca decizia de oprire a conflictului - "care nu este inca la apogeu" - poate fi solutionata de o singura persoana: presedintele statulu