Începând din data de 20 iunie, pe liniile CFR nici un tren nu va mai circula între orele 7 şi 11. Asta deoarece grevei declanşate de mecanicii de locomotive şi personalul din depouri i s-au mai alăturat şi sindicaliştii din Federaţia Independentă a Sindicatelor Mişcare/Comercial din Transportul Feroviar (FISMC), Federaţia Naţională Drum de Fier (FNDF) şi USIFER – ATLAS.
Ieri, în jurul orei 10, în gara Târgu Mureş Nord era mai linişte ca niciodată. "Ciocănarii" stăteau la o şuetă pe băncile de pe peron, altădată ticsite cu călători, sălile de aşteptare erau goale, la casierii nu stătea nimeni la rând, iar afişe care anunţau greva generală erau răspândite peste tot. Câţiva curioşi – călători nerăbdători, probabil – consultau lista cu trenurile anulate şi cu cele care vor circula, cu întârzieri de peste 240 de minute, potrivit unui comunicat al Ministerului Transportului. Chiar şi între aceştia, părerile sunt împărţite. Unii îi susţin pe CFR-işti şi îi încurajează să continue greva, în timp ce alţii sunt revoltaţi de anularea anumitor trenuri şi cred că greva nu este pe deplin justificată.
Motivele pentru care s-a ajuns aici sunt destul de multe. În primul rând, din cauza eşuării negocierilor, care până acum au durat peste 80 de zile, dar se pare că în spatele grevei ar putea sta şi interesele unor lideri de sindicat de la Bucureşti. Coincidenţă sau nu, greva generală a fost declanşată după ce unii dintre aceştia au fost scoşi din consiliile de administraţie ale unor societăţi care aparţineau de CFR. Cu toate acestea, Ioan Lucaciu, lideriul Sindicatului Liber Mişcare/Comercial, a ţinut să ne asigure că la nivelul judeţului Mureş nu există nici un astfel de caz.
Profit pentru transportatorii rutieri
Din toată această afacere, singurii care au avut de câştigat au fost transportatorii rutieri, cărora în această perioadă le-au crescut considerabil