Liderii sindicali de la CFR au declansat greva abia dupa ce ministrul Dobre i-a scos din consiliile de administratie ale firmelor patronate de minister. Functiile, de pe urma carora primeau sute de milioane de lei fiecare, le fusesera facute cadou de fostul ministru Mitrea. Drept recunostinta, in patru ani, Mitrea a fost deranjat de numai doua greve de avertisment a cite doua ore.
Liderii de sindicat ai ceferistilor au cistigat sute de milioane de lei, fiind membri in CA-urile SNCFR. Acest privilegiu le-a fost creat de Miron Mitrea, dar le-a fost luat de Gheorghe Dobre. De aici, un motiv in plus sa declanseze greva generala.
In decembrie 2004, cind s-a instalat ca ministru al Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre a decis ca toti liderii sindicali de la calea ferata sa fie exclusi din consiliile de administratie ale structurilor CFR, unde fusera numiti, prin ordin, de fostul ministru Miron Mitrea.
De remarcat ca in perioada in care a fost ministru al Transporturilor, Miron Mitrea nu s-a confruntat cu nici o greva generala la calea ferata. In patru ani de mandat, el a avut parte doar de doua greve de avertisment, dar care s-au incheiat rapid.
Ion Molea, liderul Federatiei Miscare-Comercial (in care sint inscrisi peste 60% dintre angajatii CFR), a reusit performanta sa cistige 60 de milioane de lei lunar cit timp a fost membru in consiliile de administratie ale Companiei Nationale de Cai Ferate.
Intr-un un singur an, liderul sindical a cistigat, datorita pozitiei de membru in consiliile de administratie, in jur de 720 de milioane de lei. In plus, o parte dintre banii cistigati au venit si de la alte societati care apartin de CFR si unde Molea era tot membru in consiliile de administratie: BC Tipografia Filaret SA si SAAF SA.
„Am fost in consiliile de administratie ale acestor