Suparat pe grevistii din SNCFR, premierul Calin Popescu Tariceanu nu numai ca nu accepta majorarile salariale solicitate, dar vorbeste de o recalibrare a sistemului de transport feroviar. El aminteste Suparat pe grevistii din SNCFR, premierul Calin Popescu Tariceanu nu numai ca nu accepta majorarile salariale solicitate, dar vorbeste de o recalibrare a sistemului de transport feroviar. El aminteste de subventiile pe care statul le plateste companiilor din SNCFR, subventii suportate din buzunarul tuturor contribuabililor. "In conditiile in care CFR Marfa si CFR Calatori nu inregistreaza o crestere a productivitatii, ci pierderi, nu exista nici o justificare pentru a creste salariile. Mai mult, in strategia privind transporturile din Romania, la care lucram impreuna cu ministrul Gheorghe Dobre, transportul pe calea ferata va trebui sa fie recalibrat, pentru a nu mai avea de-a face cu pierderi materiale la nivelul CFR. O parte din transport - fie de marfa, fie de persoane - va fi orientat pe transportul rutier. In aceste conditii, o parte din transportul pe calea ferata nu-si va mai gasi utilizarea in mod eficient", a declarat Tariceanu. El admite ca, prin aceasta greva prelungita, angajatii din CFR isi reduc in mod natural cota de transport. "Calea ferata isi pierde zilnic din cota de piata. Cine are urechi, sa auda", ameninta Calin Popescu Tariceanu. In cadrul aceleiasi sesiuni a conferintei "A investi in Romania", la nici o ora dupa declaratiile belicoase ale premierului la adresa CFR, vicepremierul George Copos lauda compania SNCFR in fata investitorilor straini: "Alaturi de BCR si CEC, si SNCFR este foarte interesanta pentru investitori, desi compania este, in prezent, in greva", sustine Copos.
Tariceanu plange de grija cotei de piata a CFR
Premierul Calin Popescu Tariceanu a afirmat luni ca actualele forme de protest ale ceferistilor nu fac decat s