Petrom, cea mai mare companie romaneasca, a pierdut cote de piata la nivelul benzinariilor, iar brandul propriu va fi relansat pana la finele acestui an, a declarat ieri, in cadrul forumului de afaceri romano - austriac Viena Economic Forum, Wolfgang Ruttenstorfer, presedintele grupului austriac OMV, actionar majoritar al companiei romanesti.
"Din reteaua Petrom, aproximativ 300 de statii corespund din punctul de vedere al calitatii, altele urmand sa fie modernizate", a explicat Ruttenstorfer.
Potrivit oficialilor Petrom, compania detine o cota de aproximativ 35% pe piata benzinariilor.
Reteaua Petrom este formata din aproximativ 600 de statii de distributie a carburantilor, din care numai jumatate se situeaza la media de vanzari a pietei.
Pentru benzinarile companiei a fost aprobat deja un buget de modernizare, Petrom avand suficient cash flow pentru a derula investitii de un miliard de euro in Romania in urmatorii 2 - 3 ani, sustine Ruttenstorfer. Portofoliul companiei este format din trei mari afaceri de baza - explorare si productie, rafinare si marketing, respectiv gaze.
Reprezentantii OMV sunt inca in negocieri cu sindicatele din Petrom conduse de Liviu Luca, Ruttenstorfer afirmand ca pe de o parte"este sustinut un parteneriat social cu angajatii, dar pe de alta parte trebuie sa marim eficienta pentru ca Romania trebuie sa se apropie din ce in ce mai mult de media Uniunii Europene".
OMV a preluat anul trecut pachetul de 51% din actiunile Petrom in cadrul unei tranzactii in valoare de 1,5 miliarde de euro.
In urma achizitiei Petrom, OMV a devenit cel mai mare grup petrolier din Europa Centrala, cu rezerve estimate la 1,4 miliarde barili echivalent petrol si aproape 2.400 statii de distributie a carburantilor in 13 tari din regiune. Austriecii au schimbat aproape integral echipa d