Ministerul Educaţiei a supus dezbaterii publice un proiect de reducere cu 25% a informaţiilor ce trebuie însuşite în clasele a XI-a şi a XII-a. Măsura s-ar putea aplica din anul şcolar următor. Cadrele didactice vor preda în echipe, numărul minim al orelor de studiu în clasă va fi redus, iar informaţiile vor trebui să aibă relevanţă socială.
Noile planuri-cadru de învăţământ pentru ciclul superior al liceului – documentele care reglementează disciplinele de învăţământ şi bugetul de timp alocat studierii acestora – vor fi supuse dezbaterii publice, pentru o perioadă de 30 de zile. Dacă vor fi aprobate, în urma consultării publice, noile reguli vor fi aplicate, începând cu anul şcolar 2006-2007, pentru primul an de studiu din ciclul superior al liceului. Prin elaborarea acestora se urmăreşte corelarea cu planurile-cadru de învăţământ pentru ciclul inferior al liceului, aprobate în 2003, şi alocarea echilibrată a timpului de studiu în funcţie de nevoile de pregătire ale elevilor şcolarizaţi în cadrul diferitelor filiere, profiluri şi specializări.
Accent pe specializare
Ministerul pare a fi înţeles nevoile pieţei muncii – destinaţia finală, până la urmă, a produsului şcolii – şi promite creşterea ponderii disciplinelor prin care se asigură specializarea, comparativ cu cea a disciplinelor prin care se asigură aprofundarea cunoştinţelor dobândite în învăţământul obli-gatoriu. De asemenea, a doua limbă modernă va fi introdusă în trunchiul comun al tuturor filierelor, profilurilor şi specializărilor.
Pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale, se va include în trunchiul comun al tuturor filierelor, profilurilor şi specializărilor disciplina Limba şi literatura maternă, pentru care se alocă un număr de ore egal cu cel al disciplinei Limba şi literatura română. Pentru organizarea eficientă a timpului alocat învăţării în clasă şi evitarea