Ne intoarcem iarasi in epoca sinistrului cuplu Rodica Stanoiu – Tanase Joita, in care rechizitoriile scapate pe sub usa vreunui procuror cu frica de Dumnezeu erau macelarite de acesti dusmani ai dreptatii?
Mi-e frica de ceea ce ministrul Justitiei, Monica Macovei, numeste astazi „Reforma in Justitie". Mi-e frica de faptul ca seful PNA si cel al Parchetului General vor fi numiti dupa decizia unui ministru cu delegatie politica. Si de influenta prin care acelasi ministru, aflat vremelnic in functie, poate presa un magistrat prin amestecul in cariera sa profesionala.
Motivul invocat de noua ministreasa, anume ca Justitia e ineficienta, iar actualele legi nu permit schimbarea procurorilor ineficienti, e unul tehnic, dar nu de bun-simt. Da, intr-o tara pe care ministrii au concesionat-o contra unor comisioane care nici nu mai sint secrete si in care nu vedem si noi o arestare mai de Doamne-ajuta, ceva e putred la virful Parchetelor.
Ce se va intimpla insa daca, in dorinta de a debarca dinozaurii instapiniti de PSD in fruntea Justitiei, aducem iarasi la mina politicienilor numirile in functie ale celor care gestioneaza anchetele? Ne intoarcem iarasi in epoca sinistrului cuplu Rodica Stanoiu - Tanase Joita, in care rechizitoriile scapate pe sub usa vreunui procuror cu frica de Dumnezeu erau macelarite de acesti dusmani ai
dreptatii? Pe jumatate, Adrian Nastase are dreptate: in ultimul an s-a facut o reala reforma institutionala in Justitie, care i-a scos pe sefii Parchetelor de sub hachitele ministrilor politici.
Dar cine sint cei care administreaza astazi Justitia si fata de cine sint ei independenti? Daca te uiti, de pilda, pe un raport al PNA, in oricare din acesti ani in care coruptia a intrat in metabolismul Romaniei, te intrebi cum de Ioan Amarie inca mai e sef acolo si inca n-a fost detasat la Parchetul din