Ultima evolutie a prototipului Audi R8 in cursa de la Le Mans a fost de-a dreptul impresionanta: Tom Kristensen (Danemarca), JJ Lehto (Finlanda) si Marco Werner (Germania) au reusit cea de-a cincea victorie a modelului R8 in celebra competitie a celor 24h, in ceea ce va ramane in memoria pasionatilor ca fiind una dintre cele mai disputate intreceri din istoria acestui eveniment.
O asistenta-record - 230.000 de spectatori - a fost martora a inca unei demonstratii stralucitoare a sloganului companiei Audi “Vorsprung durch Technik” (n.a. - Progres prin tehnologie).
In timp ce temperatura ridicata (35°C) a dus la suprasolicitarea celor 49 de masini prezente la start, cele trei prototipuri Audi R8 inscrise de importatorii Audi din SUA si Franta au avut o evolutie fara probleme majore de-a lungul celor 24 de ore. Astfel, pilotii Audi au reusit sa surmonteze handicapul impus de noile reguli.
Chiar daca cele trei masini Audi R8 nu au fost cele mai rapide din pluton, ele au ocupat locurile intai, al treilea, respectiv al patrulea gratie fiabilitatii si ritmului constant.
Fara greseala
Tom Kristensen, JJ Lehto si Marco Werner nu au comis nici o eroare de-a lungul celor 24 de ore de cursa, astfel ca au contribuit la succesul ADT Champion Racing care a putut sarbatori primul ei succes la Le Mans si a devenit prima echipa americana invingatoare din 1967 incoace.
In plus, pilotul oficial al team-ului Audi, Tom Kristensen, a deschis un nou capitol de istorie, cel de-al saptelea succes plasandu-l in fata fostului recordman Jacky Ickx. JJ Lehto si-a trecut in cont cel de-al doilea succes la Le Mans, dupa cel din 1995.
Pentru Marco Werner, cursa din acest week-end i-a transformat visul in realitate: prima victorie la doar a patra participare.
Tripleta Lehto - Kristensen - Werner, care a castigat si cursa de 12 ore de la