Feroviarii au intrat astazi in cea de-a 14-a zi de greva si inca mai asteapta o crestere a salariilor cu 10,7 la suta. Cel putin pana astazi, cand Tribunalul Bucuresti va decide daca protestul salariatilor din infrastructura este sau nu legal.
Daca deciziile instantei le vor fi favorabile, acestia isi vor mai continua greva inca trei zile, urmand sa adopte o alta forma de protest, mai dura. De exemplu, sa intrerupa lucrul timp de opt ore pe zi.
Liderii sindicali anuntasera la sfarsitul saptamanii trecute ca pana vineri toate trenurile vor fi oprite timp de patru ore in intervalul 7.00 - 11.00.
Astfel, trenurile negociate sa circule pe perioada grevei generale a mecanicilor de locomotiva vor avea intarzieri intre cinci si sase ore.
Restul trenurilor vor sta in depouri pana se implinesc 20 de zile de greva generala. Greva generala la calea ferata a debutat pe 8 iunie, cu incetarea lucrului de catre mecanicii de locomotiva si personalul din depouri.
Dupa 12 zile de greva generala, acestora li s-au alaturat si cei 29.000 de sindicalisti din infrastructura.
Sindicalistii cer, indiferent de federatie, cresterea salariala cu 10,7 la suta, acordarea integrala a tichetelor de masa pentru toti salariatii si imbunatatirea conditiilor de munca. Ieri, Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, i-a dat in judecata pe liderii de sindicat, cerandu-le sa puna capat grevei din cauza ca protestul lor a adus pana in prezent pagube de aproape cinci sute de miliarde lei. Ministrul a mai subliniat ca efortul financiar pentru majorarea salariilor ar depasi 1.500 miliarde lei, in conditiile in care doar CFR Infrastructura are datorii de peste 19.900 miliarde lei.
De cealalta parte, grevistii, atat mecanicii de locomotiva, cat si angajatii de la Infrastructura, au spus ca exista sume necesare pentru asigurarea majorarii salariale. Liderii de sin