In perioada 4-17 iunie a.c., departamentul de comunicare al Universitatii Lund din Suedia (Campus Helsingborg) a organizat a doua editie a scolii de vara pentru absolventi si doctoranzi internationali. Tema sesiunii fiind foarte generoasa, Stiintele naturale si umaniste intr-o lume in schimbare (Science and Humanities in a changing world, www.icomm.lu.se/summerschool), cursurile oferite nu s-au exclus reciproc, desi la prima vedere apartin unor domenii diferite: Intelectualul public, Personalitatile secolului 20 in psihologie si Filozofia si stiintele sociale.
Ceea ce ar trebui spus mai intii este ca, o data ce depasesti granitele fizice si intelectuale romanesti, universul academic devine tot mai cuprinzator. Studiile interdisciplinare sint adoptate cu mult mai mult entuziasm si incredere, iar studentii sint sfatuiti sa cerceteze si sa preia informatii din domenii foarte diferite. O astfel de pregatire te ajuta sa gindesti cu mai multa obiectivitate, iti dezvolta spiritul analitic si critic.
Studiile filologice, de exemplu, pot fi combinate cu cele matematice sau biologice, la fel de bine cum fizicienii pot avea si o pregatire filozofica. Sint sigura ca romanii ar privi cu mult scepticism o asemenea abordare atita vreme cit mentalitatea traditionala a lucrului bine facut, sistematic si ierarhizat, inca domina universul educational.
- Scolile de vara, adevarate spectacole pedagogice
Cei trei profesori invitati sint personalitati notorii in lumea academica internationala: Rom Harré (Oxford, Anglia si Georgetown, Washington, Statele Unite), Steve Fuller (Warwick, Anglia) si Jeremy Shearmur (Universitatea Nationala a Australiei). As putea spune ca exista o oarecare doza de snobism in studentul care vrea sa participe la scoli de vara: pentru informatiile nefiltrate pe care le-ar putea primi, pentru ca profesorii sint deja su