Prodigios in inventarea unor sintagme plastice, Giovanni Sartori pune in Homo videns toata luciditatea analitica si tot talentul polemic pentru a trage semnalul de alarma: omul crescut in fata televizorului, dominat de video-cultura, risca sa ramana un video-copil incapabil de rationamente, prizonier al "post-gandirii", incult pana la aberatie.
Cu alte cuvinte, risca sa devina o noua specie, diferita de homo sapiens. Intreaga linie de evolutie a gandirii abstracte, baza oricarei cunoasteri reale, pare compromisa de invazia imaginilor. Mai mult, insasi democratia e pusa in pericol de distrugerea sistematica a spiritului critic, "opera" unei televiziuni al carei unic si tiranic scop e audienta si al carei efect imediat e dezinformarea.
In spatele iluziei ca televiziunea ne face sa participam direct la viata politica, apare riscul ca nu mai putem nici cunoaste, nici stapani lumea in care traim.
Profesor de filozofie cu o bogata cariera universitara in Italia si America, autor a numeroase lucrari de referinta in politologie, Giovanni Sartori se numara intre marile personalitati ale culturii italiene.
Prodigios in inventarea unor sintagme plastice, Giovanni Sartori pune in Homo videns toata luciditatea analitica si tot talentul polemic pentru a trage semnalul de alarma: omul crescut in fata televizorului, dominat de video-cultura, risca sa ramana un video-copil incapabil de rationamente, prizonier al "post-gandirii", incult pana la aberatie.
Cu alte cuvinte, risca sa devina o noua specie, diferita de homo sapiens. Intreaga linie de evolutie a gandirii abstracte, baza oricarei cunoasteri reale, pare compromisa de invazia imaginilor. Mai mult, insasi democratia e pusa in pericol de distrugerea sistematica a spiritului critic, "opera" unei televiziuni al carei unic si tiranic scop e audienta si al carei efect imediat e de