•De cateva luni este operational Biroul raspuns apel unic 112 Iasi •Apelurile telefonice sunt inregistrate pe format digital si sunt pastrate pe DVD-uri timp de 10 ani •Numai 7 procente din apelurile primite reclama o situatie adevarata •112 poate fi apelat din zonele fara semnal
"Alo, 112, ce urgenta aveti?", asa incepe o discutie orice operatoare de la Biroul raspuns apel unic 112. Si nu este atat de simplu precum pare, deoarece operatoarele de la 112 din Iasi raspund zilnic de peste 1.400 de ori cu aceeasi intrebare. "Biroul raspuns apel unic 112 Iasi este subordonat Serviciului de telecomunicatii speciale. Biroul a fost infiintat in luna noiembrie 2004, acoperind toate urgentele din judetul Iasi", a povestit Loredan Temneanu, seful Biroului 112 Iasi. Acest serviciu de telefonie este adapostit in incinta Inspectoratului de Politie al Judetului Iasi, iar dupa o usa securizata la etajul al doilea se afla birourile izolate fonic ale operatoarelor. In fiecare zi, cetatenii pot apela pentru orice gen de urgente numarul 112 timp de 24 ore pe zi. "Niciodata nu avem mai putin de doua operatoare pe tura. Dupa-amiaza, cand numarul de apeluri este mai ridicat, avem si patru operatoare care raspund la apeluri", a mai declarat Temneanu. In curand, apelurile catre Ambulanta (961) si Politie (955) vor fi redirectionate catre numarul de urgenta 112. Deja, incepand cu data de 16 iunie, la numarul Pompierilor (981) raspunde operatorul de la 112.
Mare parte dintre apeluri sunt farse
Dintre cele peste 1.400 de apeluri primite in fiecare zi, o mare parte sunt glume ale adolescentilor. Din numarul total de apeluri, doar 7 procente sunt situatii reale. Cel mai rau stau situatiile in care sunt solicitati pompierii, doar unul din 50 de apeluri este fundamentat pe o situatie reala. Apelurile telefonice la care sunt solicitati politistii sunt re